![]() |
MOKOME VAIKUS SKAITYTI Skaitymas – svarbus ir atsakingas momentas vaiko gyvenime. Mokslininkų tyrimai įrodė, kad ankstyvas skaitymas mažiesiems skatina smegenų žievės brandą, socialinį ir emocinį vystymąsi. Pozityviai įtakoja vėlesnius mokymosi gebėjimus. Skaitymas suteikia vaikui galimybę pažinti, žinoti bei atrasti. Pasak Dž. Adisono - skaitymas protui – tolygu fiziniai pratimai kūnui. |
Dauguma tėvų nerimauja, kad prieš išleidžiant vaiką į mokyklą, svarbu jį išmokyti skaityti, nes didelė dalis pirmokų į mokyklą ateina turėdami skaitymo įgūdžių. Be to, skaitydami kartu su savo atžala kursime arba sutvirtinsime jau esamą ypatingą vaiko – tėvų ryšį. Taigi, kaip išmokyti vaiką skaityti namuose? Pateikiame Jums keletą patarimų.
Skaitykime žaidimo forma. Kas gali sudominti vaiką? Žaidimai. Tad ir skaitymo pamokėlėse vertėtų naudoti žaidimo formą. Susiraskite knygą su daugybe nuotraukų ar paveikslėlių, aptarkite tai ką matote, leiskite vaikui pakartoti. Dėliokite žodžius iš kaladėlių.
Raidžių pažinimui – pieškime jas. Išbandykite skirtingas spalvas, kreideles, pieštukus. Žiemos metu galite piešti raides iš sniego, vasarą – su kreida.
Padėkime vaikui susikurti savo knygą. Į šią rankų darbo knygelę „sudėkite“ vaiko mėgstamas istorijas, pasakas, vaiko rašytus laiškus, paįvairinkite paveikslėliais. Tokia knyga vaikui taps pasididžiavimu, nes bus vienintelė ir kurta jo paties.
Skaitymas – malonumas, o ne varginantis darbas. Neverskite vaiko skaityti tuo metu, kai jis nenori. Palaukite tinkamo momento. Apmąstykite savo veiksmus: galbūt Jūs pasirinkote klaidingą mokymo metodą ar laiką.
Žodis – pergalė. Džiaukitės drauge su vaiku kiekvienąkart, kai jam pavyksta perskaityti žodį. Parodykite, kad juo didžiuojatės. Per dažnai neakcentuokite skaitymo klaidų. Mokėkite pagirti, o ne peikti.
Sėkmės visiems skaitytojams! Tėveliams taip pat derėtų neužmiršti kuo dažniau pasiimti knygą į rankas, juk pavyzdys užkrečia. Vaikas, pamatęs skaitančius tėvus, ir pats mielai leis laiką su knyga. Knyga – nedidelis įrankis, pažadinantis mūsų sugebėjimą mąstyti; tai minties variklis, išjudinantis protą (E. Fagė).
Tekstas ir nuotraukos: Kristina Andrijevskienė