![]() |
KAI SUNKU – REIKIA KALBĖTI Nėra tokio žmogaus, kurio gyvenime viskas nuolat eitųsi „kaip per sviestą“. Mūsų dienos yra kupinos džiaugsmų, nusivylimų, pakilimų ir nuopuolių. Tačiau yra aišku viena – nėra tokios problemos, kuri būtų nesvarbi. Užplūdus blogoms emocijoms reikia išsikalbėti ir pasidalinti savo mintimis. Ir tai nebūtinai turi būti artimas žmogus. Kartais gera išsilieti ir nepažįstamajam. Viena iš tų vietų, į kurią galite skambinti, kai sunku, pasikalbėti, išreikšti savo mintis, nuoskaudas, abejones yra „Pagalbos moterims linija“. Apie ją plačiau sutiko papasakoti jau penktus metus šioje linijoje savanoriaujanti moteris. |
Kodėl nusprendėte pradėti savanoriauti būtent šioje pagalbos linijoje?
Pirmiausia buvo sprendimas – noriu savanoriauti. Tada pastebėjau skelbimą laikraštyje, kad renkama savanorių grupė. Nuėjau į informacinį susirinkimą ir likau. Specialiai šios linijos nesirinkau, tačiau dabar labai džiaugiuosi, kad savanoriauju būtent šioje linijoje.
Kiek šiuo metu savanoriaujančių žmonių? Ar yra jūsų tarpe vyrų, ar pagrindą sudaro tik panelės/moterys?
Šiuo metu yra 30 aktyviau ir pasyviau savanoriaujančių moterų. Vyrų mūsų tarpe nėra, gal juos nubaido pats linijos pavadinimas…
Ar prieš pradedant savanoriauti esate apmokomi priimti skambučius ir suteikti pagalbą? Jeigu galima papasakokite plačiau apie tai, kaip esate apmokomi.
Pirmiausia vyksta atranka. Būsimi savanoriai informuojami apie tai, kaip ir kokia pagalba suteikiama šioje linijoje (dažnai atėję žmonės klaidingai įsivaizduoja telefoninę pagalbą). Reikia skirti nemažai laiko mokymams, būti tolerantiškam, priimti bet kokį besikreipiantį žmogų su pačiais įvairiausiais išgyvenimais. Po to vyksta dviejų mėnesių teorinės medžiagos pristatymas ir įsisavinimas bei praktika. Išklausome paskaitas apie savanorio etiką, aktyvų klausymą, smurtinius, „suicidinius“, sunkius skambučius. Ypač svarbu, kaip konsultuoti fizinį, seksualinį smurtą patyrusius asmenis, prekybos žmonėmis aukas, galvojančius apie savižudybę ar besižudančius asmenis. Labai svarbu emociškai nesužaloti paties savanorio ir nepakenkti besikreipiančiam asmeniui.
Ar daug yra skambinančių moterų, kurioms reikia pagalbos?
Per metus atsiliepiame į beveik 9 tūkstančius skambučių, daugiau nei pusė jų - konsultaciniai, kai moterys prašo pagalbos.
Kokios problemos vyrauja skambinančiųjų tarpe?
Pagrindinės problemos yra santykiai su partneriais/sutuoktiniais, smurtiniai santykiai, gyvenimo prasmė, santykiai su vaikais, sveikatos problemos, bedarbystė.
Kaip padedate moterims, kurios skambina? Nuraminate, paguodžiate, išklausote ar duodate tam tikrų patarimų?
Svarbu išgirsti ir išsiaiškinti, kokiu tikslu žmogus skambina. Vieniems reikia išklausymo, kitiems – palaikymo, supratimo, informacijos. Dažniausiai kalbamės apie jausmus, kuriuos išgyvena besikreipiantis asmuo, esantis jam sunkioje situacijoje. Ne visada yra paprasta pasakyti tai, kas iš tikrųjų slegia, ypač artimiesiems ar draugams. Pasitaiko situacijų, kai tiesiog nėra su kuo pasikalbėti, nes žmogus yra vienišas. Kartais lengviau apie tai kalbėti su nepažįstamuoju. Išsikalbėjus ir pačiam žmogui atsakymai į rūpimus klausimus tampa aiškūs. Patarimų dalinimas – nedėkingas užsiėmimas. Kiekvienas sunkumus išgyvename skirtingai, priklausomai nuo asmenybės brandos, ankstesnių patyrimų, pagalbos iš aplinkinių galimybių. Kas tiktų mums, gali visiškai netikti kitiems.
Ką patartumėte toms moterims, kurios nori prašyti pagalbos, tačiau nedrįsta, gėdijasi?
Patarti negaliu, o ir nepriversi, žmogus pats turi norėti keistis, keisti santykius, aplinkybes, kurios jo netenkina. Aš kviesčiau išdrįsti, nekentėti ir kreiptis. Linija - anoniminė, konfidenciali. Skambinantysis visada gali nuspręsti pats, kada padėti ragelį. Jei sunku kalbėti, galima rašyti laišką elektroniniu adresu Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį.. Tolesni veiksmai taip pat besikreipiančiojo valioje. Svarbu atsakyti pačiam sau į klausimus: „Kas manęs dabar netenkina?“, „Kaip norėčiau, kad būtų ir ką darau/galiu padaryti, kad būtų kitaip?“.
Dėkoju už Jūsų atsakymus.
Emocinė parama teikiama: nemokamu telefonu 8 800 66366 kasdien nuo 10.00 iki 21.00 val. ir internetu: Šis el.pašto adresas yra apsaugotas nuo šiukšlų. Jums reikia įgalinti JavaScript, kad peržiūrėti jį..
Tekstas: Viltė RadzevičiūtėNuotrauka: Flickr