PARETO DĖSNIS – LAIKO PLANAVIMO PATARIMAS

Sėkmė – labai abstrakti samprata, nešanti savo reikšmę kiekvienam individualiai.  Net ir subtiliai matuodami jos matą, nenašu yra pasiduoti vien filosofinei minčių tėkmei, ar esamo momento būsenai, reikia susidurti su tam tikrais rodikliais, kurie atskleidžia pasiektą rezultatą. Tikriausiai tie, kurie yra sėkmingesni (ne tik butaforine prasme), planuodami savo laiką ir kryptingai siekdami tikslų (tiek darbe, tiek ir asmeniniame gyvenime) neišvengiamai turi pritaikyti Pareto dėsnį.  Pradedantiesiems  analizuoti sėkmės technologijas, nesistebėkime, kad ši sąvoka yra miglota. Apie ką kalba šis elementarus, tačiau neišvengiamai svarbus laiko planavimo metodas?

Šį dėsnį 1897. Suformulavo italų ekonomistas Vilfredas Paretas. Atrodytų, išmintis sena, tačiau šia tema dar gausu spragų, kurias reikėtų lopyti. Dėsnis teigia, kad 20 % priežąsčių sąlygoja 80% rezultatų  arba problemų, o likę 80% priežąsčių – tik 20 % rezultatų arba problemų. Dar kitaip šis dėsnis vadinasi 20/80 taisykle. O dar paprasčiau tariant: „priimk tokius sprendimus, kad veikti reikėtų kuo mažiau, o rezultato sulauktum  kuo greičiau“.

Pirmą kartą išgirdus šią taisyklę, gali atrodyti viskas pernelyg paprasta. Visgi, pamėginus įvardinti kelis dešimtis pavyzdžių, gali pritrūkti išmonės. O tai jau reiškia ne visapusį dėsnio esmės suvokimą.Tik suvokus, kokia tai svarbi sėkmės technika ir išanalizavus ne vieną literatūros šaltinį, galima jį sklandžiai pritaikyti praktikoje. Įvedus savo gyvenime šį dėsnį, žmogus išsivaduoja nuo  ne visada teisingo stereotipo, kad  „norint daug uždirbti, reikia daug dirbti“.  Svarbiausia yra ne veiksmai, o protingi veiksmai, akivaizdžiai vedantys link tikslo.

Štai keletas pavyzdžių iš verslo pasaulio:

20 % įmonės klientų - 80 % įmonės apyvartos (pelno),

20 % prekių asortimento - 80 % įmonės pardavimų,

20 % reklamos išlaidų - 80 % pardavimų prieaugio,

20 % darbuotojų - 80 % įmonėje atliekamo darbo,

20 % darbuotojų gauna - 80 % įmonės uždirbto pelno,

20 % darbuotojų - 80 % paskleistų paskalų,

20 % priežasčių 80 % klientų nusiskundimų.

O čia dėsnio galiojimo pavyzdžiai iš visuomeninio gyvenimo:

20 % įmonių - 80 % mokesčių valstybei,

20 % šalies gyventojų - 80 % sukurtos pridėtinės vertės,

20 % eismo dalyvių - 80 % eismo taisyklių pažeidimų.

Dėsnio apraiškos asmeniniame darbe ir gyvenime:

20 % darbo laiko - 80 % darbo rezultato,

20 % žmogaus gyvenimo - 80 % gyvenimo pasiekimų,

20 % darbo priemonių - 80 % panaudojimo atvejų,

20 % klaviatūros klavišų - 80 % paspaudimų,

20 % asmeninių drabužių  - 80 % kasdieninio naudojimo (daugiau vyrams),

20 % perskaitytų laikraščių, knygų, žurnalų - 80 % vertės ir kiti.

 

Tekstas: Dominika Novickienė
Nuotrauka: Dominika Novickienė

 

 

 

 

Neturite teisių komentuoti

   
   
© SU university