APIE MADĄ SU ŠYPSENA

Ar įmanoma susigaudyti mados tendencijose?

Paradoksalu, tačiau tie, kurie nepaliaujamai domisi mada ir dirba šios srities darbą, negali rasti vieningo atsakymo - kas ji tokia, ir, kokia ji bus po metų, kitų. Nors jų, nebūtinai pagrįsta nuomonė apie tai, ką reikėtų devėti, kainuoja daug. Šie žinovai – tai visi mados guru, kuriuos pasiekti gali tik būrys išrinktųjų. Kaip madą seka kiti?

 

Pasitaiko, kai apie mados bangas nujaučiama. Tokią nuojautą suformuoja serialai, praeiviai, renginiai, žurnalai, kolegos ir visa, kas supa žmogų. Taip susiformuoja nuojauta apie madą, bet vargu, ar svarios žinios, kryptis. Keistas, bet dar vienas įmanomas reiškinys – natūralios mados ikonos. Tokio tipo žmonės tiesiog jaučia mados pulsą, kur benuvyktų, su kuo betektų bendrauti, jie atrodo savitaip ir naujoviškai, estetiškai ir kokybiškai. Šios tikrai retai, ar iš viso beskaito mados tinklalapius ir,toli gražu, neina į mados pristatymus, o savaime diktuoja madą savo aplinkoje.

O kas įkvepia mados kūrėjus ir profesionalus? Dažniausiai tai niekuo dėti personažai. Štai, Lietuvos mergaitė iš atokaus kaimo, ant galvos nešina, pasirodo, metų šedevru – kasomis ir pynėmis išilgai ir skersai. Ar kita, natūraliai nuo darbų lauke įdegusi ir laisvomis, pižamos tipo kelnėmis, vienintelėmis turimomis, meditaciniu žingsniu tapenanti, beįsiliejusi į ekologišką smilgų ir čiobrelių atmosferą. Ji dabar nepriekaištingai madinga, o jos būseną padėti pasiekti ir tokį „must have“ įvaizdį suformuoti gali besidauginantys mados meistrai. Kas kartą kažkodėl vis iš naujo atrandami kaimo motyvai, kurie visada buvo ir visada bus, nes Lietuvoje kaimo tiesiog yra daug.

Tarp miesto ir kaimo madoje nieko naujo

Kaip sužinoti naujausias mados tendencijas miesto ir kaimo žmogui? Mieste į prestižinius kolekcijų pristatymus ar mados renginius gali patekti tik turtingieji, o kaimo žmogus gali pažiūrėti per langą neblogesnį renginį, tik nemokamai. Lietuvos dizaineriai, stilistai pabrėžia jų unikalumą. O štai vienas kaimo žmogus patvory pažėrė išminties perliukų : „Mada yra tik višta, dedanti kiaušinius, iš kurios iš esmės perisi tokie patys kiaušiniai, didesni, mažesni, balti, rudi, ekologiški, ar ne. Vištos funkcija yra rūpintis, kad tie kiaušiniai daugintųsi. Koks skirtumas, kur ta višta peri?“.

Leidiniai apie madą lyg turėtų būti aiškus orientyras šiame ribas ir suderinamumą praradusiame laikmetyje, tačiau juose mada yra paskendusi sunkiai besuvokiamame originalume, kai fotografijose manekenai yra nebe žmonės, o kiaulės, karvės, dargi ateiviai, mutantai ir „Playboy“ kiškiai, neaprengti, bet prisilipdę šešias vidutines algas kainuojantį neaiškios kilmės aksesuarą. O kur yra pasiūlymai, kaip tapti madingu paprastam, tiek daug neapsiskaičiusiam šia tema žmogui? Kur elementarios pamokos mūsų lietuvaitėms? Juokinga, bet atsakymas – kiniečių internetinėse parduotuvėse, laisvai prieinamose atokiausio vienkiemio mergelei ar  laidų vedėjai, nes, panašu, kad knygų apie madą ir skaityti nereikia, juk geriausiai pasiteisinęs "copy paste" principas. Norinčios tikro produkto, ne sintetikos ir ne masinio patiekalo, sako, kad rinktųsi aukštąją madą ir mielai susipažintų su mados pagrindais. Tačiau gyvenimo tempas toks greitas, kad šiam išprusimui nelieka vietos kasdienybėje. Apie kokią išlaikytą mados graciją galima kalbėti, kai per dieną veiki mažiausiai tris veiklas: nuo darbo, parduotuvių, iki vaikų, namų, momentinių kelionių, sveikatos ir mašinos taisymo?

 

Visgi, norisi susigaudyti, kas yra madinga. Taisyklė.

Taigi, norint išspręsti mados vingių rebusą, reikėtų vadovautis viena paprasta taisykle. Reikia tik pagalvoti „Kaip mes dabar gyvename?“. Įsižiūrėti pro langą į minią: kur jie eina, kiek statusų per dieną atlieka, kaip keliauja, kokios nuotaikos vyrauja, kiek uždirba ir kuo kvėpuoja. Netrukus, viskas taps aišku, kaip dieną. Tarkim, šių laikų mados tendencijos: suvyriškėję batai. Kodėl? Juk moterys vis labiau siekia karjeros aukštumų, užima postus valdžioje, vairuoja, smūgiuoja ir  kitaip sėkmingai sparnais rėžia. Laimei, dizaineriai dar šiek tiek mus gerbia ir apauna vis dar moteriška, nors itin suvyriškėjusia avalyne. Kokios Medžiagos? Džinsas ir netikra oda. Pirmasis, nes visi dar turi šio likučių mamos, sesers ar net savo spintoje ir dabar pats metas gyventi iš rezervų. Oda - nes jos pakaitalas yra labai pigus ir daugumai naudinga, kaip maskuotė, kai neturi nieko prabangaus. Dar yra cukrinės vatos spalvos, primenančios, kad mes visi dar esame vaikai, langelių raštai, žinomi dešimtmečius, bet dėl kurių autentikos, pasirodo, diskutuoja naujos mados kūrėjos, kuri juos išrado, bei viskas, kas maskuoja - nes madinga slėpti, o ne kurti. Štai ir naujos mados tendencijos, kuriose susigaudyti visai paprasta.

 
 
Tekstas: Dominika Novickienė
Nuotraukos: www.flickr.com

Neturite teisių komentuoti

   
   
   
© SU university